Popularne posty

Szukaj na blogu

wtorek, 16 sierpnia 2011

Wywiad z kotem Maru po polsku :)

 Jakiś czas temu natknęłam się na blog i filmiki z udziałem Maru i od tej pory jestem jego wierną fanką  . Kot ten zrobił zresztą furorę na całym świecie, można nawet powiedzieć, że stał się internetowym celebrytą, skoro nawet pisano o nim artykuły w takich gazetach jak The New York Times. Jak na sławę przystało, Maru ostatnio "udzielił" krótkiego wywiadu, który zamieszczam poniżej w języku polskim. Tekst ten osobiście przetłumaczyłam z angielskiego , więc mogą pojawić się w nim małe błędy,  gdyż mój angielski nie jest 'so perfect'  .  Miłej lektury!  


Wywiad z Maru 
Czy pamiętacie kota z Japonii, który filmami na portalu YouTube z jego śmiesznymi figlami i swoją obsesją na punkcie pudełek, podbił miliony ludzkich serc? Maru, szkocki kot zwisłouchy, dzięki Internetowi stał się sławny i  pojawił się nawet w programie Ellen DeGeneres oraz w wielu innych programach telewizyjnych na całym świecie. Porozmawialiśmy z Maru i jego właścicielem i otrzymaliśmy informacje z pierwszej ręki o życiu Maru. Kiedy Maru opuścił swój rodzinny dom, miał zaledwie 4 miesiące ale ważył już ponad 2 kg. Zawsze był przysadzistym kotem (obecnie waży 5,5 kg). Maru po japońsku oznacza „okrąg” ale jego właściciel twierdzi, że nie nazwał go tak z powodu jego okrągłego kształtu. Imię to zostało wybrane, zanim jeszcze Maru przybył do nowego domu. Jest po prostu krótkie i łatwe dla kota do przyswojenia. Obsesja Maru na punkcie pudełek zaczęła się, gdy był  małym kociątkiem. Bawił się pudłami i używał ich jako łóżko. Maru jest psotny i uwielbia zwracać na siebie uwagę. Zachowuje się śmiesznie, aby nakłonić ludzi do zauważenia go. Uwielbia bawić się wodą. Zawsze, gdy jego właściciel, Mugumogu, myje się w łazience, Maru dołącza do niego i uderza w wodę swoimi małymi łapkami. W listopadze 2007 r Maru zdecydował się założyć własnego bloga, aby dzielić się swoimi historiami ze światem. W lipcu 2008 roku na portalu Youtube pojawił się pierwszy film wideo z Maru. Jego filmy stały się tak popularne, że cały świat oszalał na jego punkcie. Ponad 48 tys ludzi subskrybowało kanał Maru na YouTube i ponad 46 milionów jego miłośników i fanów zostawiło tam swój komentarz (aktualnie Maru nie ma strony na Facebooku, możesz śledzić Maru na Twitterze @Maru_0524 oraz odwiedzić jego blog lub kanał Youtube). 
Amy: Jak poznałeś swoją obecną rodzinę? 
Maru: Miałem 4 miesiące, kiedy przybyłem tutaj we wrześniu 2007r. Nie pamiętam, jak się tu dostałem ale powiedziano mi, że mój właściciel zakochał się we mnie od pierwszego wejrzenia, kiedy mnie zobaczył. 
Amy: Co najbardziej lubisz jeść? 
Maru: Zwykle jem zarówno suche jak i mokre jedzenie. Najbardziej lubię karmę z kurczakiem i tuńczykiem. 
Amy: Co robisz w ciągu dnia? 
Maru: Śpię, jem i bawię się. Mój właściciel zawsze powtarza, że wiodę życie, które każdy mi zazdrości. 
Amy: Jaka jest twoja ulubiona zabawka? 
Maru: Uwielbiam bawić się piórkiem na wędce lub czymkolwiek innym, co mój właściciel przymocuje do wędki. Również bawię się w chowanego z moim panem i wtedy ścigam się z nim wokoło.
 Amy: Czy wiesz o tym, że jesteś sławny na YouTube? Co o tym myślisz? 
Maru: Naprawdę nie wiedziałem, jaki jestem sławny ale mój właściciel czasami mi mówi „wszyscy cię lubią, Maru”. Tylko ja tego nie doświadczam. Każdego dnia  jestem zajęty spaniem, jedzeniem i zabawą. Mój pan mówi, że to dobrze, że nie rozumiem, jak bardzo jestem szczęśliwy. 
Amy: Lubisz bawić się z innymi kotami? 
Maru: Nigdy nie bawiłem się z innymi kotami. 
Amy: Dlaczego tak bardzo lubisz pudła?  
Maru: Nie wiem dlaczego, ale nie potrafię powstrzymać się przed wejściem do pudła, kiedy je zobaczę. To dla mnie takie fascynujące! 
Amy: Co jeszcze lubisz oprócz pudeł? 
Maru: Uwielbiam spędzać czas na kociej drapaczce, koło okna i w łazience.  
Amy: Wolisz duże czy małe pudełka? 
Maru: Kiedy mam ochotę się zdrzemnąć, wybieram małe pudło, ponieważ jest przytulne i dopasowane do mnie. Jednak kiedy się bawię, wolę raczej większe pudła :-).  
Amy: Często bawisz się na przydomowym podwórku?  Jak bardzo lubisz to robić? 
Maru: Robi się cieplej niż ostatnio, więc trochę częściej wychodzę na podwórko, żeby się pobawić. Mój właściciel zakłada mi wtedy uprząż, więc kiedy ją widzę robię się wyjątkowo podekscytowany. Kiedy jestem na zewnątrz, lubię wygrzewać się na słońcu, czuć świeże powietrze i szukać owadów ale jestem przestraszony, kiedy zobaczę ptaki lecące nade mną. 
Amy: Co chciałbyś powiedzieć swoim fanom na całym świecie? 
Maru: Cześć, jestem Maru. Dziękuję, że mnie kochacie. 

A oto źródło strony, z której pochodzi wywiad: http://lovemeow.com/2010/04/interview-with-maru-the-cat/ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...